Quels destins pour les images prises par les criminels ?

According to Marianne Hirsch’s definition, “perpetrator images” are photographic, cinematographic, or other types of images made by those who commit criminal acts. In a sense, then, they may be considered… Suite
Vicente Sánchez-BioscaUniversité de Valencia, Espagne
Paru le : 29.04.2020

Présentation

S’il  est un lieu de mémoire par excellence des crimes commis par le régime khmer rouge au Cambodge entre 1975 et 1979, c’est le musée du génocide de Tuol Sleng… Suite
Stéphanie Benzaquen-GautierCHC, Erasmus University Rotterdam
Vicente Sánchez-BioscaUniversité de Valencia, Espagne
Paru le : 29.04.2020

Bophana : iconographie, récit et creuset de mémoire

As happens with other stories of mass violence, the memory of the Cambodian genocide has crystallized into symbols, either narratives or icons. One of them is Hout Bophana, whose love… Suite
Vicente Sánchez-BioscaUniversité de Valencia, Espagne
Paru le : 29.04.2020

Cambodge. Tuol Sleng ou l’histoire du génocide en chantier / Tuol Sleng, a history of the Cambodian Genocide under construction

Dossier dirigé par Stéphanie Benzaquen-Gautier (CHC, Erasmus University Rotterdam), Anne-Laure Porée(EHESS) & Vicente Sánchez-Biosca (University of Valencia) Le musée du génocide de Tuol Sleng à Phnom Penh commémorera bientôt le… Suite
Stéphanie Benzaquen-GautierCHC, Erasmus University Rotterdam
Vicente Sánchez-BioscaUniversité de Valencia, Espagne
Paru le : 18.10.2018